Skip links

ROHIS

Regulamin konkursu grantowego

Definicje

Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:

  1. Chorągiew – Chorągiew Warmińsko-Mazurska ZHP;
  2. Komendant – komendant właściwego hufca;
  3. PJO – podstawowa jednostka organizacyjna;
  4. Zadanie – działanie będące przedmiotem wniosku;
  5. Wniosek – wniosek o dofinansowanie zadanie
  6. ROHiS – Rządowy Program Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018-2030
  7. Program – konkurs grantowy „ROHiS 2022” Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej ZHP.

Finansowanie i cel programu

  1. Program dofinansowywany jest z Narodowego Instytutu Wolności w ramach Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018-2030
  2. Celem programu jest wsparcie działań programowo-kształceniowych w jednostkach organizacyjnych Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej ZHP.

Uprawnieni wnioskodawcy i rodzaje kwalifikacji zadań

O dofinansowanie w ramach programu mogą się ubiegać:

  1. Hufce
  2. Szczepy
  3. Gromady zuchowe;
  4. Drużyny harcerskie, starszoharcerskie, wędrownicze;
  5. Drużyny wielopoziomowe
  6. Gromady/Drużyny Nieprzetartego Szlaku;
  7. Kręgi akademickie;
  8. Kręgi instruktorskie, starszyzny, senior w;
  9. Kluby specjalnościowe;
  10. Zespoły hufcowe powołane rozkazem właściwego komendanta.
  11. Zespoły chorągwiane powołane rozkazem właściwego komendanta.

W ramach programu można ubiegać się o dofinansowanie organizacji i realizacji zadań takich jak:

  1. Kształcenie wychowawców tj.: kursy metodyczne, kursy podharcmistrzowskie, kursy 35+, kursy drużynowych itp.
  2. Kształcenie os b niepełnoletnich tj.: kursy przewodnikowskie, kursy zastępowych, kursy przybocznych itp.
  3. Kształcenie specjalistyczne tj.: kursy żeglarskie, turystyczne, animatorskie itp.
  4. Działania programowe tj.: cykle zbi rek sprawnościowych, cykle zbiórek tematycznych, rajdy, biwaki, obozy, zimowiska itp.

Wymagania formalne i finansowe dla zadania

  1. Realizacja zadania odbywa się na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w roku 2022.
  2. Termin rozpoczęcia i zakończenia zadania określa się od dnia 20 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. z zaznaczeniem, że zadania realizowane w grudniu muszą zostać zgłoszone do 30 listopada 2022 r, odpowiednio do koordynatora danego obszaru.
  3. Podstawowa jednostka organizacyjna ma prawo złożyć maksymalnie 3 wnioski.
  4. Hufce oraz szczepy mają prawo do składania nieograniczonej liczby wniosków, z zastrzeżeniem, że pierwszeństwo w rozpatrywaniu mają wnioskodawcy, którzy nie korzystali jeszcze z środków w ROHIS.
  5. Dofinansowanie ma charakter celowy i może być wydatkowane od daty przyznania dofinansowania.
  6. W preliminarzu można określić jedynie koszty niezbędne do poniesienia w związku z realizacją zadania.
  7. W ramach zadania nie można finansować prac remontowych i modernizacyjnych budynków wi obiekt w oraz zakupu środków w trwałych.
  8. Materiały programowe wykonywane indywidualnie w ramach zadania (np. koszulki, bluzy, dyplomy itp.) muszą posiadać logotyp ROHIS w widocznym miejscu.
    1. Przedział finansowania:
    Działanie Przedział finansowania
    Kurs na poziomie PJO lub szczepu 500,00
    Kurs/szkolenie/warsztaty na poziomie hufca 1000,00
    Kursy/szkolenia/warsztaty na poziomie chorągwi 1500,00

    b. Program

    Działanie Przedział finansowania
    Działanie PJO jednodniowe 200-250
    Działanie PJO – wyjazd ( np. wycieczka do innego miasta) 300
    Rajd/biwak drużyny ( powyżej 1 doby) 400-500
    Działanie na poziomie szczepu – jednodniowe 400
    Działanie na poziomie szczepu – wyjazd (np. wycieczka do innego miasta) 500
    Rajd/biwak na poziomie szczepu ( powyżej 1 doby) 500-600
    Działanie na poziomie hufca – jednodniowe 500-600
    Działanie na poziomie hufca – wyjazd (np. wycieczka do innego miasta) 600-700
    Rajd/biwak na poziomie hufca ( powyżej 1 doby) 700-1000
    Działanie na poziomie chorągwi 50 % kosztów
  9. Koszty realizacji zadania ponoszone są przez wnioskodawcę i otrzymane po rozliczeniu realizacji zadania w formie zwrotu środków w na konto bankowe hufca o wysokości przyznanego grantu.
  10. Jednostki przystępujące do projektu muszą posiadać:
    1. zgodę od właściwego komendanta hufca,
    2. opłaconą składkę członkowską.
  11. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt. 4.11. wniosek zostanie odrzucony jako błędny formalnie.
  12. Z środków w ROHIS:
    1. MOŻNA FINANSOWAĆ NIE MOŻNA FINANSOWAĆ
      Artykuły plastyczne/materiały szkoleniowe Umundurowanie/elementy umundurowania
      Nagrody dla uczestników Przedmioty niebezpieczne np. noże
      Koszulki lub inne artykuły okolicznościowe wyłącznie z logiem ROHiSu Urządzenia: opiekacze, palniki elektryczne, kuchenki gazowe itp.
      Transport uczestników Elementy nie posiadające logo ROHiSU – pamiątkowe chusty, koszulki, kurtki itp.
      Noclegi Wyposażenie siedzib hufca lub harcówek
      Wyżywienie/artykuły spożywcze Koszty wysyłki
      Środki ochrony osobistej Inne artykuły i usługi nieuznane przez koordynatora
    2. W ramach konkursu grantowego nie można finansować DSCZ na kursy organizowane przez inną jednostkę chorągwi warmińsko-mazurskiej, kt re zostały sfinansowane z programu ROHIS.
  13. Środki z ROHISu zwracane będą wyłącznie na konto hufca. Wszelkie płatności dokonywane z konta prywatnego, bez wcześniejszego pobrania zaliczki z hufca lub chorągwi nie będą zwracane.

Terminy i tryb naboru wniosków

  1. W ramach programu przewiduje się nabór w trybie ciągłym do wyczerpania puli zaplanowanej na dofinansowanie zadań.
  2. Wniosek należy złożyć na maksymalnie 3 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania.
  3. Wniosek należy wypełnić zgodnie ze wzorem na oficjalnym formularzu (zał. 1) Nie dopuszcza się zmiany formularza przez zgłaszającego. Wnioski nie wypełnione w całości lub nieczytelne będą odrzucane z przyczyn formalnych.
  4. Wniosek zawiera w sobie opis przedsięwzięcia, kosztorys oraz inne dane niezbędne do realizacji projektu w ramach dotacji z NIW.
  5. Złożenie wniosku jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  6. Do wniosku składanego przez PJO, w formie załącznika musi być dołączony plan pracy podstawowej jednostki organizacyjnej ubiegającej się o przyznanie grantu.
  7. Do wniosków na poziomie szczepu, wnioskodawca jest zobowiązany dostarczyć wszystkie plany pracy drużyn w szczepie na bieżący rok harcerski. Przy następnych wnioskach, punkt ten nie będzie wymagany.
  8. Do wniosków na poziomie hufca, wnioskodawca jest zobowiązany dostarczyć wszystkie plany pracy drużyn w hufcu na bieżący rok harcerski. Przy następnych wnioskach, punkt ten nie będzie wymagany.
  9. Plany pracy drużyn mogą pozostać w formie, w której zostały spisane. Jeżeli takowe nie istnieją, należy stworzyć je według wzoru ROHIS (zał. ).
  10. Plany pracy należy przesłać w formacie pdf. do odpowiedniego koordynatora projektu wraz z wnioskiem o dofinansowanie.
  11. Wnioski należy składać do koordynatorów obszar w:
    1. działania programowe do pwd. Anny Chromińskiej poprzez maila: anna.chrominska@zhp.net.pl
    2. działania kształceniowe do hm. Marzeny Skoniecznej poprzez mail: marzena.skonieczna@zhp.net.pl,
    3. Przekazanie wniosku inną drogą niż wymagana, do niewłaściwej osoby może skutkować niezatwierdzeniem wniosku. Koordynator obszaru zastrzega sobie możliwość odrzucenia wniosku.
  12. Wnioskodawca zwraca się do swojego komendanta hufca z prośbą o wyrażenie zgody na organizację wydarzenia.
  13. Komendant hufca przekazuje informację o wyrażeniu lub niewyrażeniu zgody na organizację wydarzenia za pośrednictwem imiennego maila w domenie ZHP skierowanego do odpowiedniego koordynatora projektu.
  14. Koordynator projektu przekazuje informację o przyznaniu lub nieprzyznaniu dofinansowania do wnioskodawcy oraz komendanta hufca, najpóźniej do dnia poprzedzającego organizację wydarzenia, w formie wiadomości mailowej.

Rozliczenie zadania

  1. Rozliczenie zadania następuje maksymalnie na 14 dni po dacie zakończenia realizacji zadania. W tym terminie, do chorągwi powinny trafić dokumenty w wersji papierowej. Nie dotrzymanie określonego terminu bez wcześniejszego zgłoszenia i uznanej przyczyny skutkować będzie cofnięciem przyznanego grantu.
  2. Sprawozdanie z realizacji zadania musi zawierać:

    1. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania wg wzoru (zał. 2)

    2. Plan/program/harmonogram wydarzenia opatrzony logiem ROHISU

    3. Faktury lub inne dokumenty finansowe do których należy dołączyć potwierdzenie płatności (oprócz gotówkowych);

    4. Opis faktur wg załączonego wzoru (zał. 3);

  3. Do sprawozdania należy dołączyć również zdjęcia z wydarzenia, opatrzone logotypami, z odpowiednim opisem:

    Wzór opisu: nazwa wydarzenia_data_hufiec

  4. Screenshot’a postu na fanpagu drużyny lub hufca na portal Facebook lub ze strony internetowej hufca z opisem „Zadanie finansowane przez Narodowy Instytut Wolności w ramach Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018- 2030”, z opisem jak do zdjęć:

    Wzór opisu: nazwa wydarzenia_data_hufiec

    Zdjęcia należy umieścić w folderze udostępnionym przez koordynatora.

  5. Przed przekazaniem rozliczenia w wersji papierowej należy przekazać je w formie skan w/zdjęć do koordynatora danego obszaru. Po zatwierdzeniu skanów/zdjęć, należy przekazać rozliczenie w oryginale do biura chorągwi.
  6. Faktury muszą być pobierane na dane nabywcy: Chorągiew Warmińsko-Mazurska ZHP, ul. Kopernika 45, 10-512 Olsztyn NIP 7393591437. Osoba odpowiadająca za dane zadanie ma obowiązek sprawdzenia poprawność danych.
  7. Rozliczenie dofinansowania podzielone jest na etapy:
    1. Etap 1 – Złożenie w formie elektronicznej (skan) skan w na pocztę mailowa koordynatora obszaru.
    2. Etap 2 – Akceptacja rozliczenia przez koordynatora obszaru.
    3. Etap 3 – Przesłanie oryginał w dokument w pocztą tradycyjną do biura chorągwi.
    4. Etap 4 – Zwrot środków w wysokości przyznanego dofinansowania.

Postanowienia końcowe

Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do koordynatora projektu ROHIS Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej ZHP

Pobierz dokumenty

  • null
    Regulamin
🍪 Strona wykorzystuje ciasteczka