SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY

 

Regulamin Zlotu  „4 Stron Świata Warmii i Mazur”

 

Wszystkich uczestników powinna cechować harcerska życzliwość, uprzejmość, grzeczność i poszanowanie innych osób.  

Niech każdemu spotkaniu towarzyszy uśmiech i przywitanie „Czuwaj!” 

 

NINIEJSZY REGULAMIN OBOWIĄZUJE KAŻDEGO UCZESTNIKA ZLOTU! 

  1. Struktura Zlotu 
  1. Zlot organizowany jest przez ZHP Chorągiew Warmińsko-Mazurską im. Grunwaldu, reprezentowaną przez Komendę Zlotu.  
  1. Komendę Zlotu powołuję Komendant ZHP Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej im. Grunwaldu rozkazem. 
  1. Podczas zlotu uczestnicy funkcjonować będą w 4 niezależnych podobozach, zgodnie z podziałem regionów Hufców w Chorągwi. 
  1. Każdym podobozem kierować będzie Komendant Regionu, powołany rozkazem Komendanta ZHP Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej im. Grunwaldu. 
  1. W każdym podobozie właściwy Komendant Regionu, według własnego uznania powołuje rozkazem swoją Komendę Regionu.  
  1. Komenda Zlotu wraz z Komendami Regionów odpowiadają za techniczne, organizacyjne i programowe przygotowanie, przeprowadzenie i zakończenie zlotu. 
  1. Komendy Regionów odpowiadają za przygotowanie i rozebranie obozowiska. 
  1. Każdy podobóz ma obowiązek bezpiecznego przechowywania sprzętu obozowego i utrzymywania porządku w namiotach, łazienkach oraz podobozach.  

 

 

  1. Warunki uczestnictwa 
  1. W zlocie może wziąć udział każdy członek ZHP Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej im. Grunwaldu, który znajduje się w systemie TIPI i ma opłacona podstawową składkę członkowską. 
  1. Za zgłoszenia na zlot odpowiedzialne są Komendy Regionów. Uczestnicy z danego regionu zgłaszają się na zlot zgodnie z wytycznymi przygotowanymi przez Komendę Regionu. 
  1. Komendy Regionów przekazują niezbędne informację o uczestnikach Komendzie Zlotu do 15 czerwca 2025 roku.  
  1. Zgłoszenie się na Zlot, jest  równoznaczne z akceptacją regulaminu Zlotu. 
  1. Ostateczną decyzję o przyjęciu na Zlot podejmuje Komenda Zlotu.  
  1. W trakcie Zlotu, uczestnicy zobowiązani są stosować się do poleceń kadry Zlotu oraz Regionów. 
  1. Na Zlocie obowiązuje całkowity zakaz używania broni, sztucznych ogni, alkoholu, tytoniu, e-papierosów, waporyzatorów, narkotyków lub innych środków/tabletek odurzających  
  1. Na Zlocie obowiązuje całkowity zakaz zażywania lekarstw bez wiedzy bezpośredniego opiekuna. 
  1. We wszystkich sprawach spornych uczestnicy zobowiązani są zwracać się do Komendy Regionu. 
  1. Za szkody materialne wyrządzone przez uczestników niepełnoletnich finansowo odpowiadają rodzice. 
  1. Uczestnik ma obowiązek i prawo udziału we wszystkich zajęciach. 
  1. Rodzice/opiekunowie oraz pełnoletni uczestnicy zobowiązują się do podania bieżących informacji o stanie zdrowia uczestnika, które mogą wpłynąć na przebieg Zlotu. 
  1. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za przedmioty wartościowe oraz pieniądze, które posiada. 
  1. Podczas trwania zajęć obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych lub innych urządzeń rozpraszających. 
  1. Uczestnik w razie wypadku lub złego samopoczucia ma obowiązek niezwłocznie powiadomić kadrę Zlotu. 
  1. Uczestnik ma obowiązek przestrzegać ramowego rozkładu dnia. 
  1. Uczestnik ma obowiązek przestrzegać zakazu samodzielnego oddalania się od grupy i obozowiska. 
  1. Uczestnik ma obowiązek utrzymywać w czystości sanitariaty i zajmowaną powierzchnie. 
  1. Poważne lub powtarzające się wykroczenia, poza obowiązujące zasady mogą spowodować wykluczenie danej osoby ze Zlotu w ten sposób, że dalszy pobyt i powrót do domu będzie musiała ona odbyć we własnym zakresie i na koszt własny (w przypadku osób niepełnoletnich rodzice lub prawni opiekunowie zobowiązani są do osobistego odbioru uczestnika). 
  1. Uczestnik dostarcza podpisany regulamin wraz z kartą uczestnika na zasadach określonych przez Komendę Regionu, brak dokumentów uniemożliwi uczestnictwo w Zlocie.  
  1. Decyzje odnośnie odstępstw od regulaminu podejmuje Komendantka Zlotu. 
  1. Uczestnicy wychodzą poza teren swojego podobozu lub opuszczają swoją grupę za pozwoleniem swojej Komendy Regionu i w obecności drugiej osoby. Na terenie poruszamy się w  grupach minimum 2 osobowych (młodzież) a na wycieczkach lub wędrówkach zastępami lub patrolami. 
  1. Palenie żywego ognia (latarnie, świece, zapałki, piecyki lub lampy na paliwo) jest zakazane poza użytkiem programowym.  
  1. Szanujemy przyrodę i środowisko. Zabronione jest ścinanie żywych drzew i krzewów. Śmieci i odpadki należy wyrzucać do wyznaczonych do tego pojemników. Nie stosujemy i nie robimy niczego co może zaszkodzić naturalnemu środowisku.  Chodzimy po terenie drogami i ścieżkami.  

 

  1. Odpłatność 
  1. Koszt Zlotu dla swoich uczestników określają Komendy Regionów, uwzględniając jedynie DSCZ ogólną 50 zł określoną przez Komendę Zlotu.  
  1. Poszczególne Hufce podejmują decyzję odnośnie DSCZ zgodnie ze wskazaniem Komendy Regionu, zbierają środki i przekazują je na konto Chorągwi do 31 lipca 2025 roku.  
  1. Rezygnacja ze Zlotu 15 sierpnia 2025 roku skutkować będzie brakiem zwrotu wpłaconej DSCZ. 

 

  1. Sprawy organizacyjne 
  1. Wszyscy goście zobowiązani są zgłosić swoje przybycie i opuszczenie terenu do recepcji Zlotu, a podczas wizyty zobowiązani są do widocznego noszenia identyfikatora. 
  1. Samochody należy parkować na wyznaczonym parkingu.   
  1. Wszystkie przyjazdy uczestników/kadry muszą być zarejestrowane w recepcji Zlotu, dotyczy to prywatnych przyjazdów, jak i transportu zbiorowego.  Komendanci Regionów koordynują i są odpowiedzialni za przyjazdy i odjazdy uczestników.   
  1. Z uwagi na ograniczoną przestrzeń parkingową autobusy lub inne duże pojazdy nie mogą pozostać na terenie ośrodka podczas trwania Zlotu, wyjątki od tej zasady określa Komenda Zlotu.  
  1. Zlot rozpoczyna się 12 września o godzinie 18:00. Regiony będą miały dostęp do miejsca obozowego od dnia 12 września godzina 10:00 lub po wcześniejszym ustaleniu od dnia 11 września godzina 10:00, jednak bez zapewnienia noclegu i wyżywienia ze strony organizatora. 
  1. Uczestnicy Zlotu korzystają z własnych przyborów do posiłków (menażka, sztućce, kubek) 
  1. Każdy uczestnik zobowiązuje się do posiadania standardowego wyposażenia biwakowego.